Pages

Thursday 11 July 2013

Edisi 1 Bazar Ramadhan di Seremban: Terminal One

alhamdulillah selamat sudah menunaikan ibadah puasa di hari pertama bulan ramadhan al-mubarak..

alhamdulillah dipertemukan lagi dengan ramadhan..kali ini ramadhan yang lebih mencabar dari yang lepas apabila jadual sgt padat untuk mengajar..setiap hari ada kelas min 2jam..fuhhh kering tekak..ramadhan ini juga i akan mula mengikuti kelas sebelum menduduki peperiksaan unit trust..

okehhh jom sambung cite pasal juadah berbuka..haaa..ini lah antara part yg majoriti rakyat Malaysia akan buat..singgah sebentar melihat2 dan membeli juadah berbuka di PARAM @ Pasar ramadhan @ Baazar Ramadhan...

Ini adalah edisi pertama i dalam perjalanan petang tadi..so i share kan tempat2 sekitar seremban yang menjual juadah2 berbuka khusus untuk sesiapa di seremban yang tercari2 mana la nak beli juadah berbuka nih..

Hari pertama ini incik hubby dan i berjalan dr office public mutual seremban ke terminal one (alang2 selesai urusan skit kat situ ptg tadi kan..hee semangat2 nak join unit trust nih! )..agak jauh jugak..so kalo uollss penat i sarankan jgn tiru aksi kami berdua yer..(sebabnya otw balik, dua2 rasa cm nak salah sowang p amik keta..haha..teruk2!)

so jom tengokk intai2..entrance..

entrance

makan char kuew teow??

Maaf ye gambar part air ini ada imej tidak menutup aurat..
sebabnya rakyat malaysia kan berbilang agama dan bangsa, yang beragama
lain pon join jugak membeli belah kat pasar ramadhan nih
antara juadah makanan ialah lauk pauk, roti john, laksa, kuih muih, ikan bakar, char kuew teow, mee kari..dll. Minuman? mcm2 kaler ada..menggugat iman bila tengok air..

kedai kat sini tak banyak..sebaris jer..so xbnyk pilihan..i end up beli tau fu fa je..tp mlgnya xsedap..tawar la pulak..nasib la..lain kali tak beli lg kt situ..heee

itu saje utk destinasi pertama, if sehat ptg ni utk pegi pasar ramadhan, i update destinasi kedua pulak yer..

selamat berpuasa semua!

p/s: nak tahu tentang bazar ramadhan lain di seremban? klik bazar ramadhan seri pulai seremban

0 comments:

Post a Comment