Pages

Wednesday 10 February 2016

Apa itu WAIVER dalam takaful?



Hi uollss..hari ni sharing dari www.greatfinancialplanner.weebly.com
Semoga kita (uolls + iolls)  bertmbah pengetahuan dalam ilmu pengurusan kewangan uolls!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Soalan: Apa jadi dengan perlindungan medical card dari takaful sekiranya tiba2 disahkan mengalami sakit kritikal atau hilang upaya kekal?

Jawapan: Semak semula polisi anda bagi yang sudah memiliki..adakah ada tambahan raider "waiver of contribution"? bagi yang belum memiliki pastikan polisi anda nanti mempunyai raider ini.

Apa itu 'waiver of contribution’ for person covered?


Dengan adanya waiver ini, sekiranya anda disahkan mengalami sakit kritikal atau hilang upaya kekal, anda TIDAK PERLU MEMBAYAR sumbangan tahunan sehingga tamatnya term medical card pada usia 80 tahun. Anda sudah dikecualikan dari mencarum setiap bulan / tahun, tetapi anda layak menerima manfaat medical card, elaun harian (sekiranya anda mengambil manfaat tambahan ini).

Bukan itu sahaja!
terdapat juga manfaat "waiver of contribution" for payor.
Ini manfaat terbaik yang diterima oleh pembayar, sekiranya pembayar itu membayar bagi pihak isteri atau anak-anak, tetiba jatuh sakit kritikal atau hilang upaya kekal atau meninggal dunia, ayah atau ibu yang membayar ini tak perlu bimbang dengan caruman bulanan / tahunan takaful kerana sudah dikecualikan daripada membayarnya. Anak anda akan terus menikmati kemudahan takaful dan medical card secara PERCUMA sehingga 25 tahun! Malah CASH value dalam simpanan takaful juga akan tetap bertambah! CASH value ini boleh digunakan oleh anak anda untuk membiayai perbelanjaan semasa memasuki universiti pada usia 18 tahun nanti.

Sangat bermanfaat kan "waiver of contribution" ni?

Konsep Tabarru' (donation) yang diamalkan dalam takaful mampu menjadikan anda PEMBERI dikala orang lain susah dan mampu juga menjadikan anda PENERIMA dikala anda kesusahan.

"tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima"

Semoga bermanfaat!
0126825197

0 comments:

Post a Comment