Pages

Friday 15 January 2016

Perancangan Pendidikan Anak: i-GREAT IQRA

Assalammualaikum. Sharing iollss pagi ni dari website financial planner..The Great AZ advisors.

Bagaimana kita rancang masa depan anak-anak2??
macam mana kita yakin kita mampu hantar anak kita untuk menuntut ilmu?

Jombaca!

---------------------------------------------------------------------------------------------


​Az percaya setiap ibu bapa mahukan yang terbaik untuk si kecil mereka. Sebagai ibu bapa kita ingin melihat kejayaan bersama mereka. Namun dalam dunia mencabar hari ini, kejayaan dalam pendidikan memerlukan kos yang agak tinggi. Jadi, seawal dalam kandungan lagi Az cadangkan bakal ibu bapa mula untuk merancang perbelanjaan rutin dan simpanan perlu buat anak yang bakal lahir. Bukan apa, bila perancangan awal dah ada, kita akan automatik BERUSAHA untuk menjayakan perancangan tu..betul? betul? Jangan tunggu hingga tiba masa anak nak ke universiti baru kita nak cari duit pendaftaran. Sudahnya kita terlibat dengan HUTANG..hmmm itu yang tak best! HUTANG..kenapa perlu pilih hutang sekiranya kita sebagai ibu bapa punya masa 18-20 tahun untuk menyimpan dalam tabung pendidikan anak2? ye SIMPAN..SIMPAN..mula awal boleh simpan sikit2..lama2 jadi bukit..betul? betul?

Baiklah..bagi yang dah mula fikir nak SIMPAN bagi tabung pendidikan anak2..kita nak elak HUTANG kan? kan? Az perkenalkan satu produk yang telah dilancarkan oleh Great Eastern Takaful Sdn. Bhd  yang dinamakan 
i-Great Iqra'. Produk ini direka khas untuk tabungan si manja anda! 




Hmmm kita tak mau la kan dengan kesilapan perancangan hari ini, anak2 kita nanti terpaksa berlapar, ikat perut untuk bayar yuran pengajian. Makanya Az cadangkan untuk masa depananak2 yang lebih baik,, bermulah hari ini dengan pelan i-Great Iqra’! Ianya ialah tabung keperluan untuk masa depan anak anda yang lebih terjamin.  Tabung yang anda pilih hari ini akan berkembang dengan peningkatan peruntukan pelaburan dan yang terbaik, malah bonusnya, ia datang dengan perlindungan juga.


Antara Faedah yang di beri ialah:
  • Kematian
  • Lumpuh
  • Kematangan
  • Hadiah Pencapaian Cemerlang


Mengapa kita perlu mulakan hari ini?
  • Dengan adanya plan tabungan beserta pelaburan jangka panjang ini, kita mampu mencipta masa depan anak2 kita jauh lebih baik daripada yang kita jangkakan.dengan seumur 18 tahun, si manja kita akan mendapat sejumlah simpanan yang besar RM40,000-200,000. Adakah ini sangat membantu bagi kita membiayai sendiri pendidikan anak2 kita? membantu kan?
  • Simpanan bulanan yang sangat rendah bermula RM125 sebulan, selain daripada simpanan yang diperolehi yang dimanfaatkan untuk pembiayaan pendidikan (yuran universiti/kolej dll), ada manfaat lain yang sangat berfaedah yang tidak terdapat di mana-mana spt mana anda menyimpan di tabung haji atau bank bank.
  • Manfaatnya: jika berlaku sesuatu kepada pencarum (mendapat penyakit kronik@lumpuh@mendapat malapetaka yang tidak membolehkan pencarum bekerja lagi) iaitu bapa/ibu yang bertindak sebagai pencarum tidak perlu lagi mencarum kerana Great Eastern akan mengambil alih sebagai pencarum bulanan sehingga umur si manja 25 tahun! Istimewa kan?
  • Ada lagi yang ISTIMEWA!  Jika si manja mendapat keputusan cemerlang di dalam peperiksaan, si manja akan dihadiahkan wang tunai...sebagai tanda "tahniah!!".Secara tak sedar hadiah ini adalah mewakili ibu bapa. Mungkin tak ada wang ringgit untuk dihadiahkan ketika itu, inilah penggantinya..tak perlu risau lagi setiap kali menjelang peperiksaan memikirkan hadiah & duit yang perlu disediakan.Semuanya sudah tersedia utk si manja anda!
  • Selain itu tabungan ini sangat terjamin (guaranty) dan "secure"! Kenapa?? bermula sahaja bulan pertama caruman, jaminan masa depan si manja adalah PASTI. .Ibu bapa tidak perlu lagi bimbang tentang masa depan dan KEWANGAN si manja.
  • Best tak?
  • Best kan?
  • Dengan pelan seperti ini..kita tak perlu lagi mengharap kepada sesuatu yang tak pasti..contohnya ada yang beritahu pada Az tak pe..diaorg merancang supaya anak2 boleh dapat biasiswa..hmmm bagus tu..tapi bagi Az mengharapkan sesuatu yang bukan di atas kuasa kelulusan kita bukan lah mudah..ada yang bersyarat kadang2..ada yang perlu ikuti pengajian dalam bidang2 tertentu baru lah dapat biasiswa..sedangkan anak anda tak minat pon course tu..hmmm..kesian pada anak. Hidup ini ialah pilihan..adalah lebih baik kita lakukan perancangan yang benar2 pasti dan kita punya FULL power on controll..jadinya kita boleh hantar anak kita melalui pilihan sendiri..universiti mana? Course apa? namakan saja dan kita boleh pilih untuk menghantar anak kita ke tempat terbaik dengan course terbaik! pilihan di tangan kita!
  • Sebab tu Az selalu kata..perancangan hari ini ialah untuk hari esok yang lebih baik!

Terima kasih kepada yang sudi membaca.......

Great Az Advisors
012 682 5197


---------------------------------------------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment